ACTIVITATS

LA IGUALTAT

Les nenes i nens de 5è hem estat reflexionant molt sobre si som més diferents que iguals o més iguals que diferents. I hem arribat a aquesta conclusió:


I vosaltres, què en penseu?

TALLERS DE PLÀSTICA

Un cop acabat el curs us deixem un recull de fotografies perquè veieu quins treballs tan bonics que hem fet aquest curs.
Ens ho hem passat molt bé fent-ho!
Esperem que us agradi!



PADRINS I FILLOLS

Divendres al matí, els alumnes de 5è de Primària, vam anar a la classe de P5 a conèixer els que seran els nostres fillols de lectura el proper curs.

Mireu quina estona tan bonica vam passar!


JA TENIM GANES QUE ARRIBI EL CURS 2016-2017!


EL BULLYING

Divendres a la tarda va venir la Nora El Ghazaouani, antiga alumna de l'escola, a fer una xerrada sobre el Bullying als alumnes de 5è i 6è. Els va explicar en què consistia i els va fer reflexionar sobre les conseqüències que té, tan per la persona que el rep com per la persona que el fa.

Vam poder expressar què en pensem i què sentim respecte a aquest problema tan greu. Gràcies Nora!




GRAFFITERS PER UN DIA!

Dimarts dia 17 a la tarda els alumnes de 5è vam compartir la tarda amb en Roc Blackblock i el vam ajudar a pintar un mur de Roca Umbert. Una activitat que ens va entusiasmar.
També vam poder visitar l'exposició d'en Sixe Paredes i fer un taller de màscares.

Com heu pogut comprovar vam passar una tarda ben ARTÍSTICA!

LA MOTXILLA D'EN GREG

El dimecres 27 de maig els alumnes de 5è vam tenir la sort de poder anar a la Biblioteca Roca Umbert a fer l'activitat d'animació a la lectura "La motxilla d'en Greg". 

La Gloria ens va ensenyar un munt de llibres interessants que vam poder fullejar i que ens van agradar tant que vam deixar apartats per anar-los a buscar de seguida.

Se'ns va fer l'estona molt curta i no trobàvem l'hora de marxar!


Com heu pogut veure se'ns ha girat molta feina!



FEM UN DISSENY- (Amador Garrell)

La classe de 5è hem començat el mes de febrer d'una manera molt artística. Hem anat al Museu de Granollers a fer l'activitat d'Art sobre l'Amador Garrell: FEM UN DISSENY.
I la veritat és que hem fet uns dissenys molt originals inspirats en els de l'Amador Garrell. Mireu-los!



COMPARTIM LES JOGUINES

Un curs més, hem pogut portar les joguines a l'escola i compartir-les amb els nostres companys.
Mireu que bé ens ho vàrem passar!



INTERCANVI DE POSTALS AMB ELS PADRINS

Sisè ha fet un intercanvi de postals amb els padrins de primer.



Taller de llengua: TEXT POÈTIC

En el nostre treball sobre el text poètic hem llegit poemes, n'hem escrit i també hem gaudit recitant-ne.

Aquí en podreu escoltar alguns:

Esperem que us agradin!




ELS PASTORETS

El passat dia 21 de desembre els alumnes de 5è van representar l'obra de teatre ELS PASTORETS. 

Mireu que bé que ho van fer!



AMPLIEM EL NOSTRE CONEIXEMENT 

sobre ELS ÉSSERS VIUS:






FEM PUNTS DE LLIBRE














Com cada dilluns, els nens i nenes de 6è han fet un petit escrit, dins de l'apartat "Els meus escrits". El tema d'aquesta setmana era lliure.
La cumba s'ha decidit a explicar-nos com és ella, i el resultat ha estat fantàstic.  
Esperem que us agradi MOLT!! 

07.02.2015

COM SÓC JO!

 Ara, us explicaré com sóc i les coses que m'agraden fer.

Hola! Em dic Cumba Diaby Diaby i sóc la nena que cada cap de setmana escriu en aquesta llibreta. Quan era petita era així.


És clar, quan era petita, era molt mona, tothom m'ho deia.
Sóc la Cumba i tinc 11 anys, però molt aviat en faré 12. Els faré el 17 de febrer. Quina pena que hagi de compartir un dia com aquest, que és molt especial amb una altre persona, amb la Gihane de 4r. però en el món s'ha de saber compartir, perquè sinó no funcionaria.

Com ja sabeu els meus germans són la Dianken de 1r, i el Mamadu de 3r. que es porta una mica malament, però en el fons és bona persona. Tothom té oportunitats per canviar.



Bueno, seguim parlant de mi, jugo a Handbol al B.M.G que vol dir Balonmano Granollers. El meu equip son: la Gemma, l’Anna, la Laia, i jo, però a vegades, als partits, com som poques ens ve a ajudar la Mariona, la Laia i la Goundo que són Benjamines. El meu entrenador és el Jaume.
Avui hem tingut un partit contra les Franqueses, van perdre, però el més important era que ens van esforçar tant la portera, jo, com les jugadores. Quan van acabar em va felicitar perquè ho vaig fer molt bé de portera.
Vaig parar un peralti que era molt fort i algunes les vaig parar amb el peu. Aquest dia em va agradar molt.

Aaaah... m’he oblidat, vaig a sisè de primària i la meva classe es diu Eduardo Chillida.
Son 23 persones més la Merche que és la nostra tutora. La meva vida m’agrada molt, perquè  al costat tinc les millors persones del món, els meus pares, els meus companys i tots els que m’envolten.

La família és un gran tresor, que no s’aconsegueix per un mapa, sinó pel cor.

Això s’ho dedico a tots els que l’estiguin llegint.


Us agrada com sóc jo?
           Si                 No



EL RESTALLADOR

Los niños y las niñas de quinto curso estamos trabajando el texto instructivo en clase de lengua castellana.
Merche, la maestra de castellano, nos ha mandado hacer un ejercicio muy entretenido para las vacaciones de Navidad.
El ejercicio consiste en explicar los pasos necesarios para poder construir un restallador.




El día de entregarlo a la maestra, tuvimos la oportunidad de probarlo en el patio de la escuela. Sorpresa, todos sonaban muy bien.

Para que podáis comprobarlo vosotros mismos, os dejamos una bonita imagen.



Esperamos que os guste.

Andrea Fernández 

"Música de paraules"

El dia 11 de novembre, els alumnes de 5è vam anar a l'Escola Municipal de Música a realitzar una activitat anomenada "Música de paraules", que consistia a fer música amb les paraules i amb les síl·labes. 
Ens van explicar que la música consta de melodia, ritme i harmonia, i vam fer moltes activitats relacionades amb cada aspecte. Va ser molt interessant...però sabeu el millor? vam composar una cançó. Mentre uns companys/es tocaven instruments, altres cantaven. Tothom va participar, i entre tots ens vam inventar aquesta cançó que a continuació podreu escoltar. Va ser un dia especial i molt divertit.

Desitgem que us agradi molt!



Poema. "Cómo se dibuja un niño" Gloria Fuertes

    Para dibujar un niño
    hay que hacerlo con cariño.
    Pintarle mucho flequillo
    que esté comiendo un barquillo-,
    muchas pecas en la cara,
    que se note que es un pillo
    -pillo rima con flequillo
    y quiere decir travieso-.
    Continuemos el dibujo:
    redonda cara de queso.
    Como es un niño de moda,
    bebe jarabe con soda.
    lleva pantalón vaquero
    con un hermoso agujero;
    camiseta americana
    y una gorrita de pana. 
    Las botas de futbolista,
   - porque chutando es un artista-.
   Se ríe continuamente
   porque es muy inteligente. 
   Debajo del brazo, un cuento,
  por eso está tan contento.
  Para dibujar un niño
  hay que hacerlo con cariño.

los niños/as de quinto de primaria han ilustrado el poema. Esperemos que os gusten los resultados. 







MITOLOGÍA


¡Hola!

En clase de castellano hemos estado trabajando los mitos y leyendas de los griegos. ¡Cuántas historias!!

Hemos trabajo muchos aspectos y curiosidades,… y como punto final del tema hemos preparado una pequeña exposición oral.

El tema de la exposición eran criaturas mitológicas, se podía elegir entre las arpías, Pegaso, Minotauro, centauro y el cíclope.

Todos los grupos acompañamos nuestra exposición oral con bonitas ilustraciones del tema elegido.


Yo creo que todo ha ido muy bien; mis compañeros y compañeras han presentado buenos trabajos. 
Estoy muy contento y el tema me ha gustado mucho. ¡Es un mundo fascinante!

Ismael Calvo





ESTÀS PANTALLAT??

Un any més, els nens i les nenes de la classe de sisè han gaudit de la representació teatral que es desenvolupa dins del programa “Estàs pantallat”.

El programa és una iniciativa d’Educació per a l’Acció Crítica per promoure a l’ensenyament primari, la reflexió i l’ús responsable de les tecnologies de la informació.

L’obra de teatre es representada per dos actors educadors. I consta de:
  • Acte sobre les consoles de joc. 
  • Acte sobre els xats amb persones autoritzades. 
  •  Acte sobre el mòbil. 
  • Acte sobre la televisió. 
  • Debat. 
 Tots els nens i nenes han aprofundit i reflexionat sobre l’ús de les noves tecnologies i han passat una bon bona estona.




"CÓMO SE DIBUJA UN NIÑO"

En el área de lengua castellana hemos trabajado la descripción de las personas, a través de la poesía  "Cómo se dibuja un niño", de la escritora Gloria Fuertes. 
Nos ha gustado mucho y es muy fácil de entender,  ¿Quieres leerla con nosotras?,
¡Adelante!, clica en esta página:

http://www.cervantesvirtual.com/bib/bib_autor/Fuertes/010211b.shtml

También hemos hecho un concurso de dibujos, y nos han quedado muy chulos. ¿Qué opinais vosotros?











Curs d'educació viària escolar




Estàs pantallat?

El programa “Estàs pantallat?” és una iniciativa d’Educació per a l’Acció Crítica per promoure a l’ensenyament primari, la reflexió i l’ús responsable de les tecnologies de la informació. 


Consta d’una obra de teatre i unes propostes per al treball a l’aula i amb les famílies, per fer una intervenció educativa sobre continguts, actituds i aptituds associades a les consoles de joc (Play station, Wii, XBox, PSP...), xats amb persones autoritzades (Messenger...) i la televisió.





Carnaval  - Labanda'13


Els nens i les nenes de cinquè de primària hem gaudit d’un carnaval molt especial. I, a continuació, volem  explicar-vos el procés de creació del nostre barret:

  •  Toca pensar!, individualment, fem un esborrany de la nostra proposta.


  •  Explicació als companys.
  • Triem la proposta més original i bonica.


  •      Mans a l’obra! Papiroflèxia, pintar, retallar,.... uf! Quanta feina.


  •      L’esforç dóna els seus fruits i, per cert, molt bonics. Us agrada!!


                    Si voleu continuar gaudint de la nostra festa, podeu fer-ho al vídeo.








Portal infantil "El Gènius"
Podeu gaudir de les fotos fetes en l’activitat realitzada a la Biblioteca Roca Umbert  per conèixer el nou portal infantil “el Gènius”.


Alumnes de sisè.


Alumnes de cinquè. 



FÁBULA: La hormiga y la cigarra

¡Hola!
Los niños y niñas de sexto, hemos trabajado en la clase de castellano la fábula “La cigarra y la hormiga” de Félix María Samaniego.

 Esta fábula nos ha servido para reflexionar sobre los valores, en concreto el esfuerzo y practicar estrategias de escritura.

Una de las actividades consistía en elaborar un acróstico con la palabra “HORMIGA” colocando una característica de este animal por cada letra.

A continuación, podéis observar algunos de nuestros trabajos. Esperamos que os gusten mucho.











TALLER: Fem un disseny - Amador Garrell


El dimecres, 9 de gener, els nens i nenes de cinquè hem anat al Museu de Granollers, a fer el taller: “Fem un disseny – Amador Garrell ”.

L’objectiu de l’activitat va ser conèixer la vida i l’obra d’Amador Garrell, artista polifacètic de la nostra ciutat i alhora aprofundir en el món de la gràfica.

L’activitat  va ser molt interessant i van realitzar un taller d’impressió. Es tractava de crear el nostre propi logotip, utilitzant materials com el cartró, l’escuma EVA, i la tinta per al gravat.

Els resultats aconseguits, fantàstics!!




XIV JORNADES ESPORTIVES DE PRIMÀRIA

Un any més, els nens i les nenes de sisè hem participat en les XIV Jornades Esportives de Primària organitzades pel Consell Esportiu en col·laboració amb l'AE Carles Vallbona.


Ha estat un dia fantàstic. Ho hem passat fenomenal!!





TALLER PACO MERINO

El divendres, 27 de gener, els alumnes de sisè hem anat al Museu de Granollers, a fer un taller d'art. El nom del taller  ens ha agradat molt, Pintar emocions", de l'autor Paco Merino.


Primer Sílvia, la monitora, ens ha explicat la seva biografia i el significat de la seva obra.


Després hem fet una marina, sobre una loneta (bossa de paper). Hem jugat amb textures, colors i formes molt diferents. Els materials utilitzats són senzills, barats i molt quotidians: ceres, betum, paper higiènic,...


Tots hem coincidit en que ha estat una activitat molt divertida!!!


Paco Merino


ANTONI GAUDÍ I CORNET

Aquest curs tota l’escola treballa al voltant de  l’arquitectura, i els alumnes de sisè hem triat l’arquitecte ANTONI GAUDI, que  estarà present en la orta de la nostra classe.

Al llarg d’uns dies hem estat coneixent Gaudí.

De Gaudí n’hem après moltes coses: qui era, com vivia, què pensava, què va fer, quines coses ens ha deixat per sempre.....

Un cop conegut la persona i la seva feina, hem elaborat per grups un fulletó o tríptic on presentem una ruta turística per visitar allò que ens ha deixat.
Hem explicat què cal veure, on i en què ens hem de fixar .

Hem treballat de valent en diferents àrees i estem contents del que hem aconseguit i sobretot hem esdevingut experts amb arquitectura gaudiniana.

Mireu, mireu ! 




LA TARDOR

Els alumnes de cicle superior hem començat la decoració de l'escola de la tardor.
La nostra decoració són façanes d'edificis vestits de tardor i de poesia.

Hem decorat fruits de tota mena i n'han sortit personatges originals.






"CÓMO SE DIBUJA UN NIÑO"

¡Hola!

Somos dos alumnas de la clase de quinto.

Hemos trabajado la descripción de las personas, a través de la poesia : "Cómo se dibuja un niño", de la escritora Gloria Fuertes. Es muy bonita, divertida y fácil de entender, ¿Quieres leerla con nosotras?,´
¡Adelante!, clica en esta página:
http://www.cervantesvirtual.com/bib_autor/fuertes/010211b.shtml

También hemos hecho un concurso de dibujos, y nos han quedado muy chulos. ¿Qué opinais vosotros?

Andrea Gallego y Bianca Paval

Andrea Gallego

Bianca Paval
Manal Mlihi
Andrea Gutiérrez